Thursday, October 21, 2010

Food / eten

Food is one of the basic necessities of life.  So, what does one eat in Japan?  Most people will know Sushi: the raw fish stuff with rice and seaweed.  Those that eat it in Europe know that you pay an arm and a leg for it.  Here in Japan, it used to be the poor fisherman's food.  I love Sushi and even have a regular Sushi bar, which is quite affordable.

Voedsel is een der basisbehoeftes des levens.  Zodus, wat eet men zoal in Japan?  De meeste mensen kennen Sushi: rauwe vis met rijst en zeewier.  Zij die deze culinaire uitdaging al aangegaan hebben, weten dat het stukken van mensen kost.  Hier in Japan was Sushi vroeger het eten van de arme vissers.  Ik ben helemaal weg van Sushi en ik heb zelfs een "stam-Sushi-bar" die zeer betaalbaar is.



The Sushi chef is behind me, preparing the Sushi, which is put in a conveyer belt.  You may pick anything and eat it.  Prices vary by the colour of the plates.  No knife or fork allowed: only chopsticks.

De Sushi chef staat achter mij.  De Sushi wordt op de lopende band gezet.  Je mag eender welk bordje nemen.  Prijzen varieren volgens de kleuren van de bordjes.  Zonder mes en vork eten: enkel met stokjes!

Here is a picture of the menu/Hier is een foto van het menu:  (click to enlarge/klikken om te vergroten)

They also cater to those who desparately seek western food: hamburger and French fries!
Er is ook gedacht aan diegenen die wanhopig westers eten moeten hebben: friet met hamburger!

I have not tried the fries/burger yet/ Ik heb de friet/hamburger nog niet geprobeerd.

5 comments:

Jenny said...

Pa vindt de friet/hamburger "Is da al? Echt of wa"> Lijkt mij toch wel, allemaal hoor je mij niet zeggen, eetbaar! Maar ik ga mij toch van een lepel voorzien want met die stokjes heb ik nog veel oefentijd nodig hoor!!!

March said...

Och tante Jenny, toen ik 3 weken in Korea zat, kon ik met stokjes eten tegen dat ik terug naar huis moest. Het op de grond zitten was voor mij erger, met mijn lange stekken. (Hoe doen ze dat in Japan Sam?)

Sam Sanders said...

Ja, dat op de grond zitten is maar niks. Ik vind dat ook heel vervelend.
Gelukkig hebben ze hier in veel restaurants een tafel met een gat onder. Eerst zit ge op de vloer (op een kussen/mat/...) en als uw benen moe worden, dan kunt ge ze in dat gat leggen.

March said...

Dat is een oplossing ja. Menig Koreaan is in de lach geschoten als ik weer eens een kramp kreeg.

tante mieke said...

dag sam derde poging ,hier gaat het zoals gewoonlijk ons nona is van haar paard gevallen maar zonder breuken en ons anais is met davy naar de film . zeg sam in de gouden jaren zestig zaten wij graag op de grond kwestie van het verschil te maken zeker!? dat was toen de daad van protest .met een beetje oefenen kweek je overal eelt hoor