Wednesday, October 20, 2010

About that bike / Fiets

The gods of transportation (and Professor Tanaka who was kind enough to take me to Hayasaka Bike Shop) have bestowed upon me a brand-new bike!  The price and the size were right (both are non-trivial here) and adding a mudflap made it perfect!  I can now "race" up the Aobo mountains every morning (It is a bit steep to "race", but I get there).

De transportgoden (en Professor Tanaka die zo vriendelijk was mij naar Hasayka's fietswinkel te brengen) hebben een fiets voor mij uitverkoren!  De prijs en de maat was juist (beide zijn niet noodzakelijk altijd waar hier) en een paar slijkvangers maakt het de perfect fiets.  Nu kan ik de Aoba bergen "opracen" iedere morgen (Het is een beetje steil, maar ik geraak boven). 

Most student prefere motorized transport, as is clear from the "bike shack" outside of the Mathematical Institute.  I tend to have accidents with scooters, so...  Most bikes, however, can be equipped with a little battery-driven engine for 50.000 Yen more (±500 euro).

De meeste studenten hebben liever meer gemotorizeerd transport, wat duidelijk wordt wanneer je het fietsenhok naast het Mathematical Institute bekijkt.  Ik heb de neiging om te verongelukken met scooters, dus... De meeste fietsen kunnen wel uitgerust worden met een klein batterij-aangedreven motortje voor de luttele prijs van 50.000 Yen extra (±500 euro).




We visited three stores before we found this bike.  It is perfect for me.

We hebben drie winkel bezocht vooraleer we deze fiets gevonden hebben.  Hij is perfect.

1 comment:

Jenny said...

T'is ter gelukkig gene zwarte met witte stippen!!!! Maar met zo'n grote witte zullen ze je ook wel zien rijden. Zwetend als een paard berg op!