De brouwerij St-feuillien heeft hier een sterke invloed: in vele cafés zal men proberen u een La Grisette witbier aan te smeren (zeer onjapans) in plaats van een Hoegaarden, terwijl iedereen weet dat Hoegaarden het Beste Witbier Ooit is (volgens mij dan toch). In de Sendai Mediatheque is men er andermaal in geslaagd:
The Brewery St-feuillien does have a strong influence: in many pubs, the owner will try to sell you a La Grisette witbier instead of a Hoegaarden (very unjapanese), although everyone knows that Hoegaarden is the Best Beer Ever (according to me at least). In the Sendai Mediatheque they succeeded at least:
It is pretty good actually! Have one if you have the chance! Very herby!
Het is best wel goed bier! Probeer het eens uit, bij gelegenheid! Zeer kruidig!
4 comments:
En in België amper te vinden... maar ik vind het super dat ze als relatief kleine brouwerij een gigant AB-Inbev overtroeven.
De Japanse economie is gebaseerd op massaproductie van allerhande goederen. Bedrijven nemen hier gigantische proporties aan en hebben honderden specialisaties (Asahi brouwt bier, bouwt huizen, maakt cola, geeft een krant uit en levert internet service, bijvoorbeeld).
Als tegenwicht (en als terugkeer naar de "goeie oude tijd") is er een klein maar belangrijk segment van bedrijfjes dat specialiseert in "unieke" goederen. Deze mogen dan ook als eens wat kosten.
Ik geloof dat dit de reden is dat ze vooral Belgisch bier van kleine brouwerijen importeren: voor hun degustatiebier willen ze iets exclusiefs, niet iets dat men "overal" kan kopen. Men ziet eigenlijk meer "onbekende" Belgische bieren hier dan het standaard AB-Inbev aanbod.
En een gelukkige verjaardag, by the way!
Thanks!
Post a Comment